22:37:31   |   21 октября 2017   |   EN | RU | UA

webcam
Городские программы
Регуляторная политика
Публичные закупки
Международное сотрудничество
Карта Одессы
Виртуальная Одесса
Кино об Одессе
Фотоальбом города
Городская символика
Театры Одессы
Музеи Одессы
Памятники Одессы
Парки Одессы
Одесский зоопарк
Гостиницы Одессы
Одесса туристическая
О городе
В помощь предпринимателям
Правовая консультация
Одесса в цифрах
Предприятия Одессы
Городской транспорт, схема
движения
Аварийные и справочные службы
Искать
Подписаться на новости
Конкурс по назначению управляющих домами
Далее С 1 января - новая нормативная денежная оценка земель
Далее Одесгорэлектротранс
приглашение к кредитованию

Далее Правила пропускного
режима в здание
Одесского горсовета

Далее ОБЪЯВЛЕНИЯ
о намерении
изменения тарифов

Далее ВАКАНСИИ
Далее "УКРПОЧТА"
оплата платежей

Далее Предприятие инвалидов
Услуги по пошиву

Далее "Одесская городская типография"
полиграфические услуги

Далее Предприятие УТОС
предлагает продукцию

Далее



/ Главная / Объявления

обновлено. СУБСИДИИ на оплату услуг ЖКХ.
Разъяснения в вопросах и ответах.
Адреса районных управлений соцзащиты. Телефоны "горячих линий"

АРХІВ
 
Розміщено 05.09.2012р. 
 
Субсидія – допомога держави малозабезпеченим сім’ям.
 
 
Заборгованість населення за житлово-комунальні послуги – одна з найбільш актуальних проблем української економіки. Особливо гостро це відчувають малозабезпечені громадяни, які не в змозі самостійно сплачувати за спожиті послуги. Заборгованість по оплаті у них зростає оскільки сплачувати в повному обсязі комунальні платежі вони не можуть, а поточні не сплачують - тому що бракує грошей. Багато з них потрапляє в зачароване коло, з якого нібито не має виходу. Вихід є, це – оформлення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг.
Уряд України 8 серпня 2010 року прийняв рішення про підвищення соціальних гарантій для сімей з оплати за житлово-комунальні послуги. Тепер оформлення субсидії для населення провадиться за спрощеним порядком. Житловою субсидією можуть користуватись все більше громадян. За призначенням субсидії в першу чергу звертаються мало захищені верстви населення.
 
Що ж таке субсидія і як її оформити?
Субсидія є адресною безготівковою допомогою держави малозабезпеченим сім’ям на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого, твердого та пічного побутового палива. Адресний характер допомоги означає, що вона призначається конкретній сім’ї за зверненням власника чи наймача житла від імені усіх зареєстрованих там осіб. Субсидія є безповоротною допомогою, як і інші форми соціальної допомоги. Допомога надається в безготівковому вигляді шляхом зменшення розміру житлово-комунальних платежів, в межах норм споживання, за умови, що сім'я ними користується (на них нараховується плата). Головним критерієм для отримання субсидії є рівень доходів сім’ї.
 
Головна умова призначення субсидії наявність різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги, скраплений газ та паливо (в межах норм володіння та користування загальною площею житла та нормативів користування комунальними послугами) і обсягом обов’язкового відсотку платежу, який зобов’язувана оплачувати сім'я в разі призначення субсидії. Розмір цього відсотку встановлено в розмірі 15 відсотків середньомісячного сукупного сімейного доходу (за шість місяців що передують місяцю звернення) для осіб працездатного віку та 10 відсотків - для непрацездатного.
 
Для призначення субсидії необхідно звернутись до управління соціального захисту населення за місцем реєстрації. Мешканець району, особа якого посвідчується паспортом, подає до управління6
- заяву,
- декларацію про доходи та майновий стан;
- довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні, за формами, затвердженими Мінпраці (крім пенсій і соціальних допомог).
 
В декларації про майновий стан заявник декларує всі доходи, отримані за попередні шість місяців та сімейний стан усіх зареєстрованих у житловому приміщенні, а також:
-         наявність іншого житлового приміщення;
-         наявність одного чи більше одного автомобіля;
-         відомості про земельні ділянки;
-         відомості про витрати на придбання товарів довгострокового вжитку, майна, оплату послуг за 12 місяців, що передують місяцю звернення..
 
Відповідно до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого побутового палива, громадяни, якім призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, зобов’язані щомісячно сплачувати свою обов’язкову частку витрат на оплату цих послуг.
 
Оскільки обов’язкова плата залежить тільки від доходів зареєстрованих у житловому приміщенні громадян, то у разі підвищення тарифів на послуги, обов’язкова плата заявника не збільшується, при цьому управління проводить перерахунок діючої субсидії без звернення громадян.
 
Питання щодо оформлення субсидії можна з’ясувати по телефонам „гарячої лінії”, які відкриті у кожному управлінні соціального захисту населення районів міста або звернутися безпосередньо до управління для отримання необхідної консультації.
 
 
 
 
 
 ------------------------------------
 
 
 
 
 
Розміщено 08.11.2011
 
Субсидія – це основний вид допомоги для оплати житлово-комунальних послуг. Програма житлових субсидій працює з 1995 року і була введена з метою захисту широких верств населення від підвищень цін на житлово-комунальні послуги. Протягом 2010 – 2011 років Кабінетом Міністрів України було прийнято ряд постанов, що спрощують порядок надання населенню субсидій.
 
          Так, з 1 серпня 2010 року для призначення субсидій значно зменшено кількість документів, які необхідно надати громадянам для призначення субсидії на житлово-комунальні послуги, та зменшено розмір обов’язкової плати в межах норм споживання.
Відтепер, якщо в житловому приміщенні зареєстровані та проживають лише непрацездатні особи, обов’язковий розмір платежу становить 10% сукупного доходу.
Для сім’ї, в складі якої є працездатні особи, розмір обов’язкового платежу становить 15% сукупного доходу.
 
Для призначення субсидії на житлово-комунальні послуги необхідно надати заяву та декларацію про доходи та майновий стан осіб, зареєстрованих в житловому приміщення за встановленою формою.
Якщо в складі сім’ї є працюючі, додатково надається довідка про доходи за 6 місяців, що передують місяцю звернення за субсидією. 
 
З питань призначення субсидії на житлово-комунальні послуги необхідно звертатися до управлінь соціального захисту населення в кожному районі міста Одеси.
 
          Прийом громадян проводиться щоденно
в робочі дні з 8:00 до 19:00, в суботу – з 9:00 до 13:00 за адресами:
-       вул. Космонавтів, 27/1 – Малиновський район;
-       вул. Маршала Говорова, 7 – Приморський район;
-       пр-т  Добровольского, 120,а – Суворовський район.  
 
-       вул. Ак. Філатова, 2а – Київський район з 9.00 до 20.00ч. з понеділка по п'ятницю (без перерви на обід),
у суботу прийом з 9.00 до 16.00ч.
 
В кожному районі міста діють телефони «гарячих ліній»:
-       Київський район - 765-74-85; 766-90-24, 32-98-49
-       Малиновський район - 766-56-50;
-       Приморський район - 33-78-03;
-       Суворовський район - 718-28-10.
 
 
 
З метою оперативного вирішення організаційних питань і вдосконалення механізму надання населенню субсидій за спрощеним порядком в м. Одесі розпорядженням Одеського міського голови від 17.08.2010 р. № 1644 створено робочу комісію з питань координації надання мешканцям міста Одеси субсидії на житлово-комунальні послуги.
          Розпорядженням Одеського міського голови від 29.09.2011 р. № 1673-01р у зв’язку з кадровими змінами затверджено новий склад робочої комісії.
 
 
ДОДАТКИ:
Заява
         
 
 
КАК ОФОРМИТЬ СУБСИДИЮ
 
Субсидия – это целевая и безвозвратная адресная помощь государства малообеспеченным семьям, которая выплачивается по личному обращению уполномоченного владельца или нанимателя жилья.
Право на субсидию определяется материальным положением семьи и распространяется на граждан, проживающих в домах любой формы собственности – частных и многоквартирных, кооперативных и коммунальных, приватизированных или неприватизированных квартирах, а также в общежитиях.
Жилищная субсидия предназначена для оплаты всех видов жилищно-коммунальных услуг, а также энергоносителей – сжиженного газа, твердого и жидкого печного бытового топлива (пропана, угля и прочего, как правило, в частном секторе).
Вопреки многолетним слухам, субсидии не нужно возвращать и не отдавать за нее свое жилье – ни самому субсидеру, ни его наследникам, то есть потеря собственного или нанимаемого жилья вследствие получения субсидии невозможна.
Выплата субсидий осуществляется в двух формах:
1) безналичной – денежные средства не выплачиваются на руки лицу, которому оно назначена, а непосредственно перечисляются на расчетные счета исполнителей жилищно-коммунальных услуг;
2) наличной – деньги выплачиваются непосредственно получателю субсидии для приобретения энергоносителей (как правило, в «частном» секторе).
 
 
 Рассчитайте свою субсидию
Право на субсидию имеет каждая семья, если сумма ее жилищно-коммунальных платежей, начисленных в пределах санитарной нормы, превышает 15% или 10% от совокупного дохода всех проживающих членов семьи.
Вы можете рассчитать размер своей субсидии следующим образом.
Во-первых, определите объем своих платежей за жилищно-коммунальные услуги в границах нормы обеспечения жильем и установленных нормативов пользования (фактического потребления) коммунальными услугами (Х) (см. прим. 2, 3).
Субсидия рассчитывается, исходя из количества зарегистрированных в жилом помещении жильцов, и определяется отдельно по каждому виду жилищно-коммунальных услуг.
Субсидия начисляется не на весь объем полученных услуг, а на их объем в размере Вашей нормы обеспечения жильем и установленных нормативов пользования коммунальными услугами.
Если же расчет услуг происходит по приборам учета, то субсидия рассчитывается:
- при первичном обращении, исходя из установленных норм потребления;
- на новый срок, исходя из фактического потребления услуг, но не более установленных норм потребления.
В том случае, если после окончания срока получения субсидии фактический объем услуг оказался больше расчетного, то отделы субсидий делают перерасчет субсидии по фактическому потреблению услуги, но также не более нормы потребления.
Если же Вы превысили нормативы потребления: по показаниям счетчиков или, проживая на большей площади, то обязаны «лишние» квадраты и кубы оплачивать по 100% ставке.
 
 
Пример 2. Нормативная площадь больше фактической площади проживания.
1. В 3-хкомнатной квартире площадью 72 кв. м проживает 4 человека.
2. Нормативная площадь пользования жилплощадью для услуг по содержанию жилья составляет: 21 кв. м х 4 человека + 10,5 кв. м на семью =94,5 кв.м
3. В таком случае субсидия будет назначаться на фактическую площадь – 72 кв.м.
 
Пример 3. Нормативная площадь меньше фактической площади проживания.
1. В 3-хкомнатной квартире площадью 72 кв. м проживает 2 человека.
2. Нормативная площадь пользования жилплощадью для услуг по содержанию жилья составляет: 21 кв. м х 2 человека + 10,5 кв. м на семью = 52,5 кв.м
3. В таком случае субсидия будет назначаться на нормативную площадь – 52,5 кв.м, а остальные 19,5 кв. м потребители будут оплачивать по полной стоимости.
 
 
Во-вторых, определите начисленный совокупный доход своей семьи (лиц, проживающих вместе с Вами) за последние 6 календарных месяцев, предшествующих месяцу обращения за субсидией.
При этом учтите некоторые нюансы:
- в совокупный доход включаются заработная плата, стипендии, пенсии, пособия, доходы от предпринимательской деятельности, полученные алименты и пр.
- если у имеющего право на получение субсидии жильца отсутствовал доход за любой из месяцев определения совокупного дохода или же если он был меньше необлагаемого минимума – в расчет принимается размер необлагаемого минимума (17 грн.);
- при определении совокупного дохода принимаются фактические, а не начисленные, размеры социальных выплат и стипендий;
- в совокупный доход не включаются выплачиваемые алименты, пособие на похороны, часть одноразового пособия при рождении ребенка и пр.
Будьте очень точны в определении размера своего дохода, поскольку в случае предоставления заниженных данных Вы будете вынуждены вернуть перечисленные Вам деньги в бюджет.
Вычислите среднемесячный совокупный доход, разделив полугодовой доход на 6.
В третьих, разберитесь, на какую долю оплаты услуг Вы претендуете – 10 или 15 процентов – и рассчитайте эту обязательную часть своего платежа (У).
На оплату 10 % могут рассчитывать:
 
- во-первых, семьи, которые состоят только из нетрудоспособных граждан (пенсионеры, инвалиды, несовершеннолетние) независимо от размера получаемых ими пособий, пенсий и пр.;
- во-вторых, семьи, которые состоят как из нетрудоспособных (дети, инвалиды І-й или ІІ-й группы), так и трудоспособных граждан, если размер их дохода на одного человека не превышает 50% прожиточного минимума (определяется ежегодным законом о государственном бюджете).
Все остальные категории семей могут претендовать на оплату 15% стоимости услуг.
Более того, за каждые 10% экономии стоимости фактически использованных услуг (по показаниям счетчиков относительно установленных нормативов) в прошедшем сезоне - в следующем сезоне часть обязательного платежа потребителя снижается на 2% (к примеру, с 15% до 13%), но не более, чем на 10%.
В четвертых, вычтя из величины Х величину У и получив положительную величину Z Вы поймете – можете ли Вы претендовать на субсидию и каков ее размер. Если же у Вас получится нуль или отрицательная величина, то субсидию получать Вы не сможете, поскольку согласно законодательства Ваши доходы позволяют обойтись без государственных жилищно-коммунальных дотаций.
 Х - платежи за жилищно-коммунальные услуги (в границах санитарной нормы)
-
У - обязательная часть личного платежа (15%-10% среднемесячного совокупного дохода семьи)
=
Z -субсидия
 
Рассчитаем субсидию на конкретном примере.
 
 Пример 4
размер текущей платы за жилищно-коммунальные услуги в семье Иваненко составляет 420 грн., а в пределах норм потребления (санитарных норм) – 390 грн.
Совокупный доход семьи за предыдущие полгода составляет 7 200 грн., а соответственно среднемесячный – 1 200 грн.
Обязательный процент платежей за „коммуналку” для семьи составляет 1 200 х 15% = 180 грн.
Ежемесячная субсидия составляет: 390 грн – 180 грн. = 210 грн.
Таким образом, семья Иваненко будет платить за жилищно-коммунальные услуги не 420 грн., а:
420 грн. – 210 грн. = 210 грн.
 
После этого общего расчета определяется в отдельности по каждому виду жилищно-коммунальных услуг размер затрат на их оплату (в границах норм потребления) и соответственно размер субсидии.
 
Кто не может получить субсидию
 
Субсидию не могут получить семьи, в составе которых проживают граждане трудоспособного возраста, которые в течении предыдущих обращению за субсидией 3-х месяцев не работают, не учатся на дневной форме обучения в высших и профессионально-технических учебных заведениях, и при этом не состоят на учете в центре занятости.
Исключение в этой категории составляют граждане, которые:
- находятся в декретном отпуске по уходу за детьми по достижении ими 3-хлетнего возраста, или же 6-тилетнего возраста - при наличии заключения ВКК о дополнительном уходе;
- досматривают 3-х и более детей в возрасте до 16 лет;
- осуществляют уход за инвалидами 1-й группы или детьми - инвалидами в возрасте до 18 лет, за лицами, достигшими 80-тилетнего возраста, за инвалидами І и ІІ гр. вследствие психического расстройства, а также физические лица, которые оказывают социальные услуги.
 
 
Субсидия не назначается также, если:
- кто-либо из зарегистрированных на жилплощади лиц сдает квартиру (дом) по договору внаем;
- кто-либо из жильцов имеет в своем владении или владении близких (мужа, жены, несовершеннолетних детей) в совокупности больше, чем одно жилое помещение (дом), общая площадь которых в сумме превышает санитарную норму;
- само жилье было приобретено менее 1-го года назад с момента обращения за субсидией;
- в жилом помещении зарегистрированы только несовершеннолетние дети, которые имеют родителей.
 
Как оформить субсидию
Этап 1. Обратитесь в свой районный отдел субсидий для получения предварительных консультаций.
Этап 2. Соберите документы
Для оформления субсидии Вам будут необходимы, как правило, такие документы:
- заявление - оформляется в отделе субсидий;
- декларации о доходах и имуществе каждого работающего или учащегося члена Вашей семьи – оформляется в отделе субсидий;
- справка о доходах всех трудоспособных членов семьи - берется по месту работы или учебы за последние 6 месяцев;
То есть, задача потенциального субсидера прийти в отдел субсидий с паспортом и справками о доходах. О доходах же пенсионеров, безработных и пр. отделы субсидий получают информацию самостоятельно.
Информацию о составе семьи и о начислениях за жилищно-коммунальные услуги органы субсидий осуществляют самостоятельно с предприятиями и организациями, которые надают жилищно-коммунальные услуги    через электронный обмен информацией.
Во избежание недоразумений, желательно при оформлении субсидии иметь с собой абонентские книжки по оплате и договоры на оказание жилищно-коммунальных услуг.
Этап 2А. Если, по каким-либо формальным причинам, у Вас нет права на субсидию, но при этом существуют свои «исключительные» обстоятельства, то обратитесь в местную комиссию по назначению субсидий, созданную при Департаменте труда и социальной политики - по ее решению после обследования материально-бытовых условий проживания Вам могут назначить этот вид социальной помощи.
Этап 3. Предоставьте собранные документы в отдел субсидий и там же заполните декларацию о доходах за последние полгода и имущественном состоянии, а также напишите заявление.
Этап 4. Решение о назначении субсидии принимается отделом субсидий в течении 10-ти дней.
Субсидия назначается с месяца обращения гражданина, но может начать действовать и «задним числом»:
- как исключение, с начала отопительного сезона, если заявление поступило в течении 2-х месяцев от его начала;
- в случае повышения цен и тарифов на жилищно-коммунальные услуги - с момента повышения размера платежей, если заявление поступило в течении 3-х месяцев от его начала;
- в случае несвоевременного обращения по уважительной причине (командировка, болезнь, смерть близких и пр.) при предоставлении документов – с месяца возникновения права на нее, если заявление поступило в течении 3-х месяцев от его начала.
        
Субсидия назначается сроком на шесть месяцев, начиная с месяца обращения. Для приобретения сжиженого газа, твердого и жидкого бытового топлива субсидия назначается один раз на год. Если в семье зарегистрированы и проживают только неработающие пенсионеры и другие нетрудоспособные граждане, то при их желании субсидия назначается на 12 месяцев.
По прошествии срока получения субсидии Вы должны подтвердить свои права путем подачи справок о доходах и заявления об отсутствии изменения в составе семьи и характеристике жилья, для пенсионеров же достаточно лишь одного заявления.
Если Ваш доход увеличился или произошли изменения в составе Вашей семьи (зарегистрированных в жилом помещении), Вы обязаны уведомить отдел субсидий, на основании чего будет произведен перерасчет. Кроме того, перерасчет автоматически, в границах срока действия субсидии, производится при изменении цен и тарифов на услуги.
Субсидия приостанавливается, если:
- субсидер не оплачивает своей части платежей без уважительных причин, какими считаются задержки с выплатой зарплаты, пенсии и пр., что подтверждено документально;
- субсидер скрыл или сознательно подал недостоверные данные о доходах и имущественном состоянии, что повлияло на увеличение размера субсидии – однако после возмещения незаконно начисленной субсидии у гражданина сразу же появляется право на оформление законной субсидии;
- в случае переезда семьи в другую местность или смертью одинокого гражданина;
- по личному заявлению гражданина.
 
 
 
-------------------------------------------------------------
 
 
 
Зміни до Положення про порядок
призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат
на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого
газу, твердого та рідкого пічного побутового палива
 
З метою посилення адресності надання житлових субсидій та забезпечення цільового використання бюджетних коштів постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 2011 р. № 295 (набула чинності 31.03.2011 р.) внесено зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 „Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива” щодо обов’язковості надання одержувачами субсидій інформації про відчуження житла та відповідальності за неподання такої інформації.
Зазначеними змінами передбачено, зокрема, що у разі передання права власності на житло іншій особі одержувач субсидії зобов’язаний у десятиденний термін повідомити про це органи праці та соціального захисту населення.
Якщо власність на житло передано особі, яка не була зареєстрована у житловому приміщенні на час призначення субсидії, надання субсидії припиняється.
Сума субсидії, перерахованої надміру внаслідок неповідомлення громадянином про передання права власності на житло іншій особі, повертається ним за вимогою органу, що призначив субсидію.
 
 
 
Інформація
щодо нових вимог при призначенні субсидії для відшкодування
витрат на оплату житлово-комунальних послуг
 
З метою подальшого підвищення ефективності Програми житлових субсидій Кабінетом Міністрів України 6 липня 2011 року прийнято постанови № 728 „Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 р. № 1156” та № 774 „Про удосконалення порядку призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива”.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.07.2011 № 728 підвищено соціальні гарантії в оплаті житлово-комунальних послуг для сімей з дітьми або інвалідами.
З 1 січня 2012 року у разі призначення житлової субсидії сім’ї, до складу яких входять діти або інваліди І ІІ груп і дохід яких на одну особу не досягає прожиткового мінімуму, сплачуватимуть за житлово-комунальні послуги 10 відсотків середньомісячного сукупного доходу (за існуючих умов такі сім’ї сплачують 10 відсотків, якщо дохід на одну особу не перевищує 50 відсотків прожиткового мінімуму).
Перерахунок розміру субсидій виходячи із зменшених відсотків обов’язкової частки плати для сімей, які отримуватимуть субсидії станом на 1 січня 2012 року, буде проведено автоматично, без додаткових звернень громадян.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.07.2011 року № 774, яка набрала чинності з 23.07.2011 року (з дня опублікування), запроваджено подальше спрощення умов призначення житлових субсидій та врегульовано деякі найбільш проблемні питання, які впливали на можливість малозабезпечених родин оформити субсидію.
Надано право громадянам, які мають нереструктуризовану заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг, що утворилася до 1 грудня 2006 року, отримувати субсидії.
Комісіям при місцевих органах виконавчої влади дозволено приймати безстрокові рішення про призначення житлових субсидій на загальну житлову площу сім’ям, які складаються з непрацездатних осіб, до зміни обставин у таких сім’ях (зміна складу осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні, їх сімейного стану, працевлаштування таких осіб або виникнення в них інших джерел доходів).
Це дозволить запобігти зайвому обстеженню таких сімей при кожному зверненні за призначенням субсидії та спростити роботу комісій.
Врегульовано питання щодо призначення субсидій сім’ям, в яких члени родини відсутні тривалий час (працюють або навчаються в іншому регіоні, перебувають на лікуванні чи в місцях позбавлення волі). Відтепер кількість осіб, виходячи з якої призначається субсидія за наявності засобів обліку комунальних послуг, визначається з урахуванням підтверджуючих документів про тимчасову відсутність зареєстрованих осіб, в окремих випадках - на підставі обстеження умов проживання.
Спрощено також деякі питання щодо врахування майнового стану громадян. Зокрема, при призначенні субсидій не будуть враховуватися транспортні засоби вітчизняного виробництва, які перебувають в експлуатації протягом більш як 10 років з дати випуску, та інші транспортні засоби, що перебувають в експлуатації протягом більш як 15 років з дати випуску.
 
 
 
 
 Методичні рекомендації
"Про удосконалення порядку призначення та надання населенню субсидій
для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг"
 
Щодо прийняття комісійних рішень про призначення субсидій на загальну площу житла
З метою спрощення роботи комісій та уникнення зайвих обстежень матеріально-побутових умов проживання сімей при кожному зверненні за призначенням субсидії пункт 4 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (далі – Положення), доповнено новим положенням такого змісту:
“Прийняте рішення про призначення субсидій незалежно від розміру загальної площі житла у випадках, коли у житловому приміщенні (будинку) зареєстровані лише непрацездатні особи, які не мають інших доходів, крім доходів від особистого селянського господарства, земельних ділянок, наданих для потреб городництва, сінокосіння і випасання худоби, пенсії та інших соціальних виплат, переглядається, зокрема, у разі зміни складу осіб, зареєстрованих у такому приміщенні, їх сімейного стану, працевлаштування таких осіб або виникнення в них інших джерел доходів.”.
Це означає, що у випадку, коли комісією вже було прийнято рішення щодо призначення субсидії на загальну площу житла сім’ї, яка належить до вищезазначеної категорії сімей, при кожному наступному зверненні за субсидією цієї сім’ї справа не виноситься на розгляд комісії до зміни обставин, зокрема, зміни складу осіб, зареєстрованих у такому приміщенні, їх сімейного стану, працевлаштування таких осіб або виникнення в них інших джерел доходів.
Субсидія призначається на загальну площу житла на термін, встановлений законодавством (6 місяців, або опалювальний період, або 12 місяців).
 
Щодо визначення кількості осіб, виходячи з якої розраховується субсидія
До цього часу п. 7 Положення було визначено, що субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, у тому числі осіб, призваних на строкову військову службу.
Кількість осіб визначається на початок місяця, в якому надійшло звернення за призначенням субсидії.
Інформацію щодо кількості зареєстрованих у житловому приміщенні осіб містить довідка про склад сім’ї (склад зареєстрованих осіб).
Інформацію щодо кількості осіб з числа зареєстрованих, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, органи праці та соціального захисту населення отримували за запитами від організацій і підприємств, що надають житлово-комунальні послуги і нараховують плату за них.
У випадках, коли особа (особи) з числа зареєстрованих тривалий час не проживає у житловому приміщенні (наприклад, працює або навчається в іншому місті), субсидія могла бути призначена власнику без врахування доходів цієї особи при підтвердженні комунальними організаціями, що плата за послуги нараховується лише на фактично проживаючих у житловому приміщенні осіб.
Приклад 1. У житловому приміщенні зареєстровані мати – пенсіонерка та повнолітня дочка, яка вже кілька років проживає і працює в іншому місті.
Склад житлово-комунальних послуг: квартирна плата, центральне опалення, електроенергія, холодне водопостачання, природний газ на плиту та газовий водонагрівач.
За повідомленням організацій плата за холодну воду та електроенергію нараховується на одну особу. Газопостачальне підприємство нараховує плату за газ на двох осіб.
У такому випадку субсидія не може бути призначена без урахування доходів дочки.
Разом з тим, у випадках, коли споживання води, газу та електроенергії обчислюється засобами обліку (лічильниками), плата за послуги нараховується організаціями за показниками лічильників і не залежить від кількості фактично проживаючих у житловому приміщенні осіб. При цьому нарахування квартирної плати та плати за опалення здійснюється виходячи з загальної (опалюваної) площі приміщення і також не залежить від кількості осіб, фактично проживаючих у приміщенні. Комунальні організації у таких випадках зазвичай не знімають нарахування плати з осіб, які зареєстровані, але не проживають у приміщенні.
Саме у цих випадках органи праці та соціального захисту населення були позбавлені можливості розраховувати субсидії виходячи з кількості фактично проживаючих осіб.
З метою врегулювання зазначеної проблеми постановою Кабінету Міністрів України від 6  липня 2011 р. № 774 пункт 7 Положення доповнено такою нормою:
„У разі коли обсяг споживання води, газу, електроенергії вимірюється індивідуальними засобами обліку, субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, які фактично у ньому проживають, за наявності документів, що підтверджують тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих, або на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім’ї. До зазначених документів належать, зокрема, довідки, що підтверджують перебування особи в іншому місці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання.”.
Зазначеною нормою надано право органам праці та соціального захисту населення у випадках, коли нарахування плати за послуги не залежить від кількості фактично проживаючих осіб, самостійно визначати кількість осіб, виходячи з якої розраховується субсидія, на підставі довідки про тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих, а у разі неможливості отримання такої довідки – на підставі обстеження матеріально-побутових умов проживання.
При цьому при обстеженні матеріально-побутових умов проживання для визначення кількості фактично проживаючих осіб опитуються сусіди, приймається до уваги довідка сільської ради або акт, складений квартальним комітетом, районним депутатом тощо. Рішення про можливість призначення субсидії виходячи з кількості фактично проживаючих осіб приймається з урахуванням матеріального стану сім’ї. Недоцільно приймати таке рішення у випадку, коли тимчасово відсутнім є голова родини (чоловік або жінка), який працює в іншому регіоні або за кордоном і утримує сім’ю.
Звертаємо увагу, що органам праці та соціального захисту населення надано право самостійно визначати кількість осіб, зареєстрованих та фактично проживаючих у житловому приміщенні, лише для розрахунку розміру призначеної субсидії. Право на субсидію з урахуванням майнового стану сімей визначається, як і раніше, у відповідності до п. 5 Положення.
 
Приклад 2. У житловому приміщенні зареєстровані мати – пенсіонерка та повнолітня дочка, яка вже кілька років проживає і працює в іншому місті, що підтверджується довідкою з місця роботи.
Склад житлово-комунальних послуг: квартирна плата, центральне опалення, електроенергія, холодне водопостачання, природний газ на плиту та газовий водонагрівач. Споживання води, газу та електроенергії обчислюється лічильниками.
У такому випадку субсидія може бути призначена без урахування доходів дочки. При цьому субсидія розраховується виходячи з норм споживання послуг на одну особу.
Приклад 3.У житловому приміщенні зареєстровано три особи: подружжя пенсіонерів та повнолітній син, який перебуває в слідчому ізоляторі, що підтверджується відповідною довідкою.
Склад житлово-комунальних послуг: квартирна плата, центральне опалення, електроенергія, холодне водопостачання, природний газ на плиту та газовий водонагрівач. Споживання води та електроенергії обчислюється лічильниками. Газовий лічильник не встановлено.
За повідомленням газопостачального підприємства плата за газ нараховується на трьох осіб.
У такому випадку орган праці та соціального захисту населення не визначає самостійно кількість фактично проживаючих осіб.
 
Приклад 4. У житловому будинку зареєстровано три особи: мати - пенсіонерка, її повнолітня дочка та онука. Дочка з онукою проживають в іншому місті у найманій квартирі, їх відсутність підтверджується довідками з місця роботи та навчання.
Будинок опалюється вугіллям, використовується скраплений газ для приготування їжі та електроенергія (з лічильником).
Субсидія на придбання твердого палива і скрапленого газу та оплату електроенергії може бути призначена виходячи з доходів матері – пенсіонерки та норми споживання електроенергії та скрапленого газу на одну особу.
 
Приклад 5. У житловому будинку зареєстровано дві особи: мати – пенсіонерка та її повнолітній син, місце перебування якого невідомо (виїхав рік тому, не підтримує стосунків з матір’ю). Відсутність сина за місцем реєстрації підтверджується довідкою сільської ради та актом обстеження матеріально-побутових умов проживання.
Будинок опалюється природним газом, є холодна вода та електроенергія. Споживання води, газу та електроенергії обчислюється лічильниками.
У такому випадку субсидія розраховується виходячи з доходів однієї особи (матері – пенсіонерки) та норм споживання послуг на одну особу.
 
Приклад 6.У житловому приміщенні зареєстровані мати – пенсіонерка та повнолітня дочка, яка вже кілька років проживає і працює в іншому місті, що підтверджується довідкою з місця роботи.
Склад житлово-комунальних послуг: квартирна плата, центральне опалення, електроенергія, холодне водопостачання. Споживання електроенергії обчислюється лічильником.
Лічильник води не встановлено, але за інформацією водоканалу плата за холодну воду нараховується на одну особу.
У такому випадку субсидія може бути призначена без урахування доходів дочки. При цьому субсидія розраховується виходячи з норм споживання послуг на одну особу.
 
 
Інформаційні матеріали щодо механізму
надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату
житлово-комунальних послуг за наявності засобів обліку
 
Механізм надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, обсяг витрачання яких вимірюється засобами обліку, передбачає наступне:
1. Право на призначення субсидії визначається виходячи з вартості послуг в межах норм споживання (незалежно від того, скільки громадяни фактично споживали у попередньому періоді). А розмір субсидії розраховується виходячи з обсягів фактичного споживання послуг у попередньому періоді, але не більше від установлених норм. Такий механізм надання субсидій розроблено з метою ефективного використання коштів державного бюджету, що виділяються для надання субсидій населенню.
2. Розмір плати громадян за умови призначення житлової субсидії не залежить від вартості послуг, взятої для розрахунку субсидії, а визначається в залежності від доходів (15 або 10 відсотків їх середньомісячного доходу). У повідомленні про призначення субсидії зазначається обов’язкова частка плати сім’ї в межах норм споживання, яку отримувач субсидії повинен сплачувати щомісячно. У разі, коли вартість фактично спожитої послуги менша ніж обов’язкова частка витрат на оплату цієї послуги, отримувачі субсидій сплачують її фактичну вартість.
3. Якщо сім'я економно споживала газ, воду, електроенергію у період отримання субсидії, при призначенні субсидії на наступний термін розмір її витрат зменшується на 2 відсотки за кожні 10 відсотків економії. Так, за 10 відсотків економії послуг обов’язковий платіж громадян зменшується з 15 до 13 відсотків сукупного доходу, за 20 відсотків економії частка плати громадянина зменшується з 15 до 11 відсотків доходу. Тобто, заощаджуючи енергоресурси, отримувачі субсидій мають можливість зменшити витрати на оплату житла до 10 відсотків, а сім'ї з пенсіонерів та інших непрацездатних громадян, а також сім'ї, до складу яких входять неповнолітні діти, інваліди І і ІІ групи – до 5 відсотків свого середньомісячного сукупного доходу.
4. Субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг надаються у безготівковому вигляді, тобто суми призначених субсидій перераховуються на рахунки отримувачів субсидій в організаціях, що надають послуги; їх розмір змінюється в залежності від фактичного споживання послуг.
5. При призначенні субсидії визначається її орієнтовний розмір. Остаточний розмір обраховується після закінчення терміну дії субсидії та отримання відомостей від заявника чи організації, яка надає послуги, про фактичні обсяги їх споживання.
У разі коли по закінченні терміну отримання субсидії зазначені послуги використано на суму, меншу від суми призначеної субсидії та обов`язкової частки плати в межах норм споживання, невикористані перераховані кошти повертаються організаціями, що надають послуги, на рахунок відділів (управлінь) субсидій. У разі, коли по закінченні терміну отримання субсидії зазначені послуги використано на суму, більшу від суми призначеної субсидії та обов`язкової частки плати, відділи (управління) субсидій дораховують необхідну суму коштів на рахунки громадян в організації, що постачає газ, але не більше від встановлених норм.
Такий механізм вигідний як сім’ї, так і державі:
-           заощаджуються енергоресурси;
-           зменшується обсяг бюджетних коштів для надання субсидій;
-           сім'я зменшує свої витрати на оплату газу.
 
АДМИНУСЛУГИ
Далее РЕГИСТРАЦИЯ
В ОДЕССЕ

Далее

23, 24, 25 октября 
депутатские комиссии

Далее 19 октября 10:00
Международная конференция
филологов в Доме ученых

Далее 20-22 октября 
Чемпионат по ушу

Далее 26 октября 11:00
И С П О Л К О М

Далее 22 октября 13:00
выставка «Пляжные ракетки.
Сделано в Израиле»

Далее 19 - 22 октября
конференция
Лимуд Одесса 2017
 
Далее с 9 октября 
прием проектов 
Общественный бюджет

Далее с 9 октября 
заявки на Лучший инновационный проект

Далее 23 октября 9:00
аппаратное 
совещание
прямая трансляция
Далее 22-24 ноября 
выставка «АГРО-СФЕРА»

Далее 26 октября 16:00
Презентация книги
Анны Костенко

Далее Конкурс стартапов, инноваций, развития бизнеса
Далее 8 ноября 10:00
СЕССИЯ

Далее 31 октября 18.00
концерт к 500-летию
Реформации

Далее 27 октября 17:00 
Всемирный клуб одесситов
фотовыставка «More More»

Далее 10 октября  14:00
выставка «Око Давида»

Далее Работа транспорта 
в районе Пересыпи

Далее 6-29 октября 
Выставка живописи
глухих художников

Далее Конкурс: льготное кредитование малого и среднего бизнеса
Далее до 28 декабря
конкурс по благоустройству парка Шевченко

Далее Финпомощь предпринимателям
срок подачи заявок
продлен до 1 ноября

Далее С 17 марта 
работа транспорта
на/с пос. Котовского

Далее С 17 марта
работа транспорта
по ул. Преображенской

Далее 27-29 сентября 
Международный Черноморский Транспортный Форум

Далее 27 октября 
«Дни Польского Бизнеса»

Далее Местные инициативы
Сбор подписей

Далее
Г Р А Ф И К
приема граждан

Далее Территориальное Соглашение
2017-2019гг.

Далее Спортивный
ПЛАН-КАЛЕНДАРЬ

Далее ОСМД ОДЕССЫ
Далее Разработка концепции развития Центрального исторического ареала Одессы
Далее Выставки и ярмарки
в 2017 году

Далее ВЫБОРЫ
Далее ГЕНПЛАН ОДЕССЫ
Далее ОСОБЕННОСТИ
ПОГРАНИЧНОГО
РЕЖИМА

Далее ЭНЕРГОСБЕРЕЖЕНИЕ
Получение компенсации по кредитам
на энергосберегающие
мероприятия

Далее ПРАВИЛА ПОВЕДЕНИЯ в чрезвычайных ситуациях
Далее Реестр общественных и благотворительных организаций г. Одессы
Далее ДОСТУП К ПУБЛИЧНОЙ
ИНФОРМАЦИИ

Далее ИНВАЛИДАМ
работа транспорта
информационные материалы

Далее Защита прав интеллектуальной собственности
Далее А Д М И Н У С Л У Г И
Далее Молодежный совет
Далее ЦЕНТР ЗАНЯТОСТИ
ТРУДОУСТРОЙСТВО
переподготовка кадров

Далее Жилищные субсидии: изменения
Далее ПРОЕКТЫ
решений исполкома

Далее Т А Р И Ф Ы
Далее Пенсионный фонд Украины в районах Одессы
Далее ЗАЩИТА ПРАВ
ПОТРЕБИТЕЛЕЙ

Далее П Р О Е К Т Ы
решений горсовета

Далее