/ Головна / Новини / Містобудування


Розміщено: 11.03.2006 18:25:39

Містобудування

Як забудують прибережні схили?
В 2004 році був підписаний довгостроковий договір із грецькою фірмою "Механікі Україна" про оренду землі ділянки - 20 га

З історії питання

Особливість проекту полягала в тому, що земля виділялася не де-небудь, а на прибережних схилах між провулками Азарова й Кренкеля. Тобто в безпосередній близькості від популярних одеських пляжів. Тут передбачалося зведення оздоровчого комплексу, паркової зони й ряду інших будівель. Фірма відразу перелічила в міський бюджет 5 мільйонів гривень, які пішли на ремонт доріг.

Нинішнє керівництво міста вирішило переглянути умови угоди: викликали сумніву, зокрема, економічна його доцільність, планування будинків. Адже мова то йде про обличчя Одеси з боку моря. Крім того, не повною мірою були враховані інтереси городян. Особисто мені це чимсь нагадало горезвісний газовий договір, що був підписаний багато років тому і який перестав улаштовувати наших північних сусідів. Тільки в цьому випадку ініціаторами перегляду виступили одесити. Після всебічного аналізу й докладних переговорів в існуюче угоду були внесені істотні зміни. Про їх і розповів журналістам заступник міського голови Михайло Кучук.

Щоб не заважати проходу до моря

- Ми домовилися, що "Механікі Україна" розіб'є й упорядкує сучасний парк площею 10 гектарів, - повідомив Михайло Ілліч. - На його території будуть посаджені коштовні породи дерев, обладнані прогулянкові алеї, з'їзди. У південно-західній частині розміститься кіноконцертний зал. Всі витрати фірма бере на себе й зобов'язується передати його місту, - додав заступник мера.
На залишившихся десятьох га побудують будинки - пансіонати, готелі, розташовані так, щоб не заважати проходу або проїзду до узбережжя. Що важливо - на перших поверхах розмістяться ресторани, розважальні комплекси.
- Ніяких офісних приміщень, - підкреслив Михайло Ілліч.
Крім того, грецька сторона зобов'язується побудувати паркінгі, щоб одеситам, що приїжджають на пляж, було де залишити свої авто. Буде виконаний повний комплекс робіт із благоустрою нижньої частини узбережжя від провулка Азарова до провулка Кренкеля, включаючи берегоукріплюючи споруди. Це означає, що майже 2 км берегової лінії буде закріплено від сповзання в море, що, на жаль, ми спостерігаємо сьогодні.
Але й це не все. З того, що буде побудовано, сім відсотків відійдуть місту. Це не вважаючи кіноконцертного залу й тих 5 мільйонів гривень, що вже перераховано. Минулі ескізні проекти довелося серйозно переглянути й зробити всі, щоб нові будинки не перешкодили одеситам користуватися схилами й узбережжям. Справа в тому, що по первісному варіанті передбачалося використати значну ділянку Траси здоров'я для обслуговування намічуваного комплексу. Цього допустити не можна, цілком логічно вирішили в міськраді й запропонували обладнати для цієї мети транспортну розв'язку.
Новий ескізний проект уже двічі розглядався на засіданнях містобудівної ради із залученням громадськості. А оскільки мова йде про рекреаційно-оздоровчу зону, проект пройшов екологічну експертизу, у тому числі й у Києві, і одержав позитивну оцінку. Всі нюанси нового договору були пророблені на недавнім засіданні міськвиконкому, і остаточну його долю вирішить сесія міськради.

З умовами погодилися

До речі, на тім засіданні були присутні й представники грецької фірми. Вони погодилися з усіма пропозиціями одеситів, крім одного - підвищення орендної плати за землю. Зараз вона становить 600 тис. доларів у рік.
- А буде 3 млн. доларів, - повідомив заступник міського голови.- Причому й цій ціні не остаточна й буде залежати від ринкової вартості землі. А вона, як відомо, має тенденцію до збільшення.
Після консультацій з керівництвом фірми греки погодилися на запропоновані умови.
Грецькі мотиви простежуються в новому проекті. Комплекс будинків з боку моря буде нагадувати маяк і кораблі, що біжать по хвилях.
- Що буде із Трасою здоров'я й сам головне - чи не знімуть заборону на проїзд по ній транспорту?
- Вона буде реконструйована, але так і залишиться Трасою здоров'я. А чому транспорт по ній ходить? Це проблема й міста, і ДАІ, і загальнодержавна, вона тісно перегукується із забитої машинами вулиці Пушкінської, які коштують під заборонними знаками. Ми чекаємо якихось змін у зв'язку з реформуванням Державтоінспекції й сподіваємося, що вона "заробить". У всякому разі міськрада не давала ніяких дозволів на проїзд транспорту по цій трасі, - відзначив пан Кучук.

До речі, на тім засіданні були присутні й представники грецької фірми. Вони погодилися з усіма пропозиціями одеситів, крім одного - підвищення орендної плати за землю. Зараз вона становить 600 тис. доларів у рік. - А буде 3 млн. доларів, - повідомив заступник міського голови.- Причому й цій ціні не остаточна й буде залежати від ринкової вартості землі. А вона, як відомо, має тенденцію до збільшення. Після консультацій з керівництвом фірми греки погодилися на запропоновані умови. Грецькі мотиви простежуються в новому проекті. Комплекс будинків з боку моря буде нагадувати маяк і кораблі, що біжать по хвилях. - Що буде із Трасою здоров'я й сам головне - чи не знімуть заборону на проїзд по ній транспорту? - Вона буде реконструйована, але так і залишиться Трасою здоров'я. А чому транспорт по ній ходить? Це проблема й міста, і ДАІ, і загальнодержавна, вона тісно перегукується із забитої машинами вулиці Пушкінської, які коштують під заборонними знаками. Ми чекаємо якихось змін у зв'язку з реформуванням Державтоінспекції й сподіваємося, що вона "заробить". У всякому разі міськрада не давала ніяких дозволів на проїзд транспорту по цій трасі, - відзначив пан Кучук.

Пляжі - відкриті, а беріг - укріплений

- чи Не закриють пляжі у зв'язку з будівництвом?
- Проект не передбачає закриття пляжів. Разом з тим будуть проведені роботи з їхнього благоустрою - намивання піску, берегоукріплення. Причому по добрій волі фірми й поза зв'язком із проектом.
- Яка подальша доля цих 20 гектарів землі й комплексу в цілому?
- Через 49 років, тобто після закінчення строку оренди, земля повернеться у власність міста. А будинку будуть належати тим, хто їх будував. Крім кіноконцертного залу й ще 7 відсотків того, що буде побудовано. У колишньому договорі це не передбачалося.
- Коли почнуться роботи з реалізації проекту?
- Поки мова йде тільки про ескізний проект. Він повинен пройти необхідні узгодження. Має бути також підготувати всю документацію, що теж зажадає часу. Але строки будівництва обмежені. Така умова поставлена перед фірмою.
- Яка вартість усього задуманого?
- Остаточні витрати поки не підраховані. Але вже ясно, що вони досить високі. Тільки на зміцнення прибережних схилів палями буде потрібно близько 170 мільйонів гривень. Палі розташуються через кожні півтора метра й підуть у глибину на 30-32 метра. Це означає, що узбережжя буде повністю закріплене й не буде сповзати в море, як сьогодні ми спостерігаємо. До слова, це теж вимога нового договору.


"Механікі Україна" відома одеситам з 1995 року, коли приступилася до будівництва "круглого будинку". На думку керівництва міста, проект удалий. Зараз фірма за свій рахунок продовжує роботи із благоустрою Грецької площі. Така увага до Одеси не випадково. Греки вважають Південну Пальміру своєю другою батьківщиною - саме звідси почався рух по звільненню Греції.


6 березня сесія міськради схвалила проект про відвід землі, про яку мова йде, в оренду грецької компанії "Механікі Україна" на нових умовах.

Віктор РОСТОВ "Комсомольська правда в Одесі" № 42 за 7 березня 2006 року



Сторінка створена:

Опубліковано на сайті:

Повна адреса сторінки:
11.03.2006 18:25

http://omr.gov.ua/

http://omr.gov.ua/ua/news/1002/