Рішення
Одеської міської ради
№ 483-VII від 16.03.2016р.

 

Про депутатський запит депутата Одеської міської ради VII скликання Балуха Д.В.

 


Відповідно до частини 7 статті 49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статей 21, 22 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», розглянувши депутатський запит депутата Одеської міської ради VII скликання Балуха Д.В. про вжиття невідкладних заходів щодо наведення порядку в сфері паркування автотранспорту, Одеська міська рада

ВИРІШИЛА:
1. Підтримати депутатський запит депутата Одеської міської ради Балуха Д.В. щодо звернення до Верховної Ради України про необхідність прийняття відповідних змін до законодавства в сфері паркування автотранспорту (додається).

2. Оприлюднити це рішення на офіційному сайті Одеської міської ради та в засобах масової інформації.

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на секретаря Одеської міської ради Потапського О.Ю,



Міський голова           Г.Труханов





 



ВЕРХОВНІЙ РАДІ УКРАЇНИ
01008, м. Київ,
вул. Грушевського, 5

 


ДЕПУТАТСЬКИЙ ЗАПИТ
 


Однією із найуспішніших українських реформ 2015 року стало започаткування діяльності Національної поліції та спрямування основного акценту у її діяльності на захист та допомогу громадянам.
Разом із цим, реформа започаткування діяльності Національної поліції не запрацює належним чином без наведення порядку у сфері паркування транспортних засобів. Нова поліція не зможе самотужки, без участі місцевої влади подолати затори, звільнити для проходу пішоходів тротуари, оптимізувати завантаженість транспортом вулично-дорожніх мереж Києва, Львова, Дніпропетровська, Харкова, Одеси та інших міст. Адже згідно чинного законодавства України паркування автотранспорту - це зона прямої відповідальності саме місцевої влади, муніципалітетів.
Для того, щоб наші громадяни повною мірою відчули і оцінили позитивні зрушення на дорогах міст України, ми маємо навести порядок у сфері паркування транспортних засобів.
Аналіз існуючого стану системи паркування транспортних засобів в Україні свідчить, що організаційні, нормативно-правові та фінансові умови функціонування зазначеної системи не відповідають ні потребам учасників дорожнього руху, ні вимогам населення, ні європейським стандартам у цій сфері.
Так, водії достатньо часто не оплачують послуги з паркування, нехтують законними вимогами інспекторів-паркувальників, залишають транспортні засоби на тротуарах або на проїзних частинах вулиць, іноді у кілька рядів, що ускладнює рух транспорту, створює затори, призводить до втрат часу законослухняними водіями та пасажирами громадського транспорту, суттєво забруднює повітря тощо.
Значна частина коштів, сплачених за паркування автотранспорту, не доходить до бюджетів міст, адже сама система готівкового розрахунку між водієм та інспектором-паркувальником створює можливості для маніпулювання та провокує інспектора на пошук шляхів спрямування оплати за паркування повз місцевої скарбниці до власної кишені.
Низькі надходження до бюджету не дають муніципалітетам можливостей облаштовувати зручні паркувальні майданчики, будувати підземні та наземні паркувальні комплекси, в т.ч. в центральних частинах міст, створювати «перехоплюючі» паркінги на транспортних розв'язках, залучати інвестиції у розвиток паркувальної інфраструктури.
В цілому така ситуація шкодить не лише водіям, пасажирам і пішоходам, а взагалі усім мешканцям - членам відповідних місцевих громад.
Європейський та світовий досвід свідчить, що причиною такої сумної ситуації не є людський фактор; навпаки, головною проблемою є недосконалі правила паркування транспортних засобів, передусім законодавче регулювання цієї сфери.
У зв'язку з вищезазначеною ситуацією 29.05.2014 року Президентом України Порошенко П.О. був підписаний Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо паркування транспортних засобів» за №1283-VІІ від (далі - Закон).
Метою прийняття Закону було припинення порушень правил паркування транспортних засобів, відвернення їх наслідків, підвищення ефективності впливу на дисципліну учасників дорожнього руху, поліпшення руху транспорту, збільшення надходжень до бюджету, шляхом внесення відповідних змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме доповнення новою статтею 14-2, внесення змін до статей 152-1, 218, 244-6, 255, а також внесення змін до Закону України «Про дорожній рух» та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Закон був прийнятий, зокрема, і у зв'язку з необхідністю вдосконалення системи притягнення до адміністративної відповідальності порушників Правил паркування транспортних засобів та закріплення на законодавчому рівні дієвих заходів впливу на порушників правил паркування транспортних засобів.
Згідно з прийнятим Законом, статтею 152-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення була встановлена адміністративна відповідальність водіїв за порушення правил паркування транспортних засобів.
Крім того, статтею 152-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення була встановлена адміністративна відповідальність водіїв транспортних засобів за несплату вартості послуг з користування майданчиками для платного паркування, обладнаними паркувальними автоматами або автоматичними в'їзними та виїзними терміналами.
Також визначено органи, які здійснюють контроль за дотриманням Правил паркування транспортних засобів. Такими органами є: в містах та районах - міські ради та їх виконавчі органи, районні ради та районні державні адміністрації; в селищах та селах - сільські (селищні) ради, а також їх виконавчі органи.
Однак, практика показала, що це не вирішило існуючої проблеми.
На сьогоднішній день передбачені чинним законодавством України заходи впливу є недостатніми у боротьбі з порушеннями у сфері паркування, їх причинами та наслідками.
Масове ігнорування водіями необхідності оплати вартості послуг з паркування, відсутність механізму невідворотності відповідальності за порушення правил паркування та безрезультатність спроб змусити водіїв за рахунок законодавчого механізму виконувати законні вимоги інспекторів комунальних підприємств, що утримують платні паркувальні майданчики, не сприяє розвитку системи паркування.
Так, ані Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо паркування транспортних засобів», ані Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», ані КУпАП не передбачає чіткого механізму здійснення контролю за несплату водіями вартості послуг з користування майданчиками для платного паркування; не наділяє повноваженнями щодо винесення стягнення та здійснення тимчасового затримання транспортного засобу (шляхом його блокування або евакуації) уповноважених виконавчими органами сільських, селищних та міських рад посадових осіб; не наділяє таких посадових осіб правами щодо перевірки посвідчення водія та технічного паспорту на автомобіль для оформлення відповідних адміністративних справ; не передбачає механізму взаємодії органів внутрішніх справ з посадовими особами, уповноваженими виконавчими органами сільських, селищних та міських рад, щодо забезпечення передачі останнім інформації про власників транспортних засобів, які стали об'єктом правопорушення, шляхом доступу до відповідних баз, тощо, що б дозволило міським радам та їх виконавчим органам, районним радам та районним державним адміністраціям, сільським (селищним) радам, а також їх виконавчим органам, належним чином здійснювати свої повноваження в цій сфері.
Вище окреслені проблеми потребують термінового розв'язання, в тому числі і на законодавчому рівні.
Таким чином, з метою наведення порядку в сфері паркування автотранспорту та приведення її до європейських стандартів,

ПРОШУ:
1. Пришвидшити прийняття відповідних змін до законодавства, які дозволять уповноваженим органам місцевого самоврядування притягати до адміністративної відповідальності власників транспортних засобів за несплату вартості послуг з користування майданчиками для платного паркування, обладнаних згідно вимог чинного законодавства.
2. Про результати розгляду цього депутатського запиту повідомити мене у передбачений законом строк.

 


З повагою,

Депутат Одеської міської ради,
голова постійної комісії Одеської міської ради
з питань законності, депутатської етики та
реалізації державної регуляторної політики Д. Балух

 



Рішення Одеської міської ради № 483-VII від 16.03.2016р. оприлюднено в газеті «Одесский вестник» № 12 від 02.04.2016


Сторінка створена: 2016.03.23 16:47