2469

23.05.2019 (дата офіційного опублікування в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля)

20195233698 (реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої  діяльності)

ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля Товариство з обмеженою відповідальністю "ЄВРОТЕРМИНАЛ" 
(далі – ТОВ "ЄВРОТЕРМИНАЛ", Товариство) код ЄДРПОУ 33507625 інформує про намір продовження провадження планованої діяльності та оцінку її впливу на довкілля.

1. Інформація про суб'єкт господарювання
Юридична адреса – Хаджибейська дорога,4, м. Одеса, Україна, 65006 
Поштова адреса – Єврейська, 26, м. Одеса, Україна, 65011, (048)784-74-64

2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи 
Проммайданчик Товариства розташований на території Суворовського району м. Одеси у Пересипській промзоні. Територія ТОВ "ЄВРОТЕРМИНАЛ" межує з: півночі – територією БМУ-11, північного сходу – територією СБО "Північна", сходу – територією металобази "Бальга" та заводу "Легмаш", південного сходу – територією ТОВ "ЕМПИЛС-Україна", півдня – складами ТОВ "ДвинА".
ТОВ "ЄВРОТЕРМИНАЛ" портовий оператор Одеського морського порту, надає всі види послуг, пов'язаних з митним оформленням вантажів, автотранспорту (догляд, визначення маси, сканування), а також зберіганням вантажів, навантаження сипучих вантажів у контейнери.
ТОВ "ЄВРОТЕРМИНАЛ" виконує такі операції, як:
– прийом, зберігання, відправлення в Одеській морський порт машин тент, контейнерів з негорючими вантажами (меблева фурнітура, обладнання, запчастини, продукти харчування тривалого зберігання, що не потребують спеціальних умов зберігання, наприклад, температурного режиму);
– прийом контейнерів з автотранспортом , їх розвантаження на майданчик автоскладу, вивантаження автотранспорту із контейнерів, проведення технічної експертизи, їх зберігання на спеціально відведених місцях, розмитнення, відправка на спеціалізовані підприємства м. Одеси, приватним особам евакуаторами, автовозом;
– прийом контейнерів з сипучими вантажами, їх тимчасове зберігання і відправлення в Одеський морський порт;
– прийом контейнерів з сипучими вантажами, вивантаження їх на критий склад зберігання з наступною стафіровкою насипних вантажів в пусті контейнери, відправленням в Одеський морський порт.
Проммайданчик Товариства розділений на дві території: перша – Накопичувальний Транзитний Майданчик (далі – НТМ), друга – Вантажний Митний Комплекс (далі – ВМК).
На території НТМ (площа близько 10 га) розташовані: Накопичувальний Транзитний Майданчик для одночасного відстою 500 од. вантажних автомашин (середній щоденний оборот – 2000 машин); відкритий склад для зберігання контейнерів (площа 2 га); офісні, санітарно-побутові приміщення (модульні вагончики); магазин площею 180 м2, їдальня площею 170 м2 на близько 80 посадочних місць.
На території ВМК (площа близько 9,2 га) знаходяться: майданчики автоскладів (площа близько 4,6 га) для прийому і зберігання автотранспорту; склад тимчасового зберігання (далі – СТЗ) для негорючих вантажів (площа 576 м2); оглядова рампа (далі – рампа) для огляду вантажів (площа 936,2 м2); критий склад (розширення рампи і СТЗ, площа близько 1000 м2); офісні, санітарно-побутові приміщення (модульні вагончики); адміністративна триповерхова будівля площею 2600 м2.
На території Товариства обладнаний гараж для автонавантажувачів (площа близько 1150 м2), в якому розміщений бокс з мийкою високого тиску, бокс з гідравлічними підйомниками, шиномонтажна, побутові та офісні приміщення. Передбачено обладнання у складі: рихтувальне, зварювальне, гідравлічне, діагностичне, вентиляційне, фарбувальне.
Для зважування довгомірних автомобілів з вантажем, що йдуть в Одеський морський порт, створена вагова зі стаціонарними електричними вагами.
На стадії завершення будівництва знаходиться будівля їдальні (бістро) площею 600 м2 до 70 посадочних місць, планується будівництво двоповерхової будівлі загальною площею 1500 м2 для побутових приміщень з санвузлами, душовими для докерів, офісів адміністративного персоналу, службових приміщень.
На ТОВ "ЄВРОТЕРМИНАЛ" планується будівництво:
– контейнерного терміналу (площа забудови близько 12 га) для прийому, розвантаження (навантаження), тимчасового зберігання контейнерів з двома залізничними шляхами, що забезпечують розворот локомотиву;
– критого складу (площа забудови близько 20 000 м2) для розвантаження (навантаження), зберігання та стафіровки сипучих вантажів з двома залізничними шляхами, що забезпечують розворот локомотиву;
– критого складу (площа забудови близько 20 000 м2) для розвантаження (навантаження), зберігання та стафіровки сипучих вантажів об’ємом до 1 млн. тон на рік; 
- лабораторії для комплексного аналізу якості зернових і олійних культур (середній щоденний оборот проб і контроль близько 800 машин);
- плановане покриття НТМ загальною площею 5 га з плитки ФЕМ та з.б. дорожніх плит, з організованою зливовою каналізацією;
– відкритих складських майданчиків (площа забудови близько 22 га); 
– під'їзних залізничних шляхів до території Товариства довжиною 1 км для подачі близько 104 вагонів на добу (залізничні шляхи №1);
– під'їзних залізничних шляхів, що прилягають до під'їзного шляху №1, які проходять під автомобільною естакадою, підходять до території Товариства з протилежного боку (залізничні шляхи №2).
Зв'язок між територіями Одеського морського порту і ТОВ "ЄВРОТЕРМИНАЛ" здійснюється по внутрішній дорозі «А», яка проходить через територію проммайданчика Товариства від НТМ до прохідної Одеського морського порту (КПП-4) і портовій естакаді та до сусідніх зернових терміналів.
Постачання ТОВ "ЄВРОТЕРМИНАЛ" свіжою водою питної якості, відведення усіх видів стічних вод в систему міської каналізації здійснюється за договором з філією "Інфоксводоканал".
Перед скиданням дощових стічних вод в систему міської каналізації передбачено їх передочищення на локальних очисних спорудах, встановлених (планується встановити) на:
– ВМК – очисних споруд зливових вод марки "SO-100" продуктивністю 20 л/сік, резервуара ємністю 150 м3 для збору зливових вод та насосною станцією;
– НТМ – монолітний залізобетонний лоток, стоки з якого проходять очистку на локальних очисних спорудах (брудовідстійник, бензомаслоуловлювач);
– контейнерному терміналі (проектована споруда) – з організованою зливовою каналізацією;
– відкритих складських майданчиках (проектована споруда) – з організованою зливовою каналізацією;
У Звіті з ОВД планується розглянути дві технічні альтернативи.

Технічна альтернатива 1
Обробка негорючих вантажів в критому складі тимчасового зберігання за технологічною схемою: машина тент (контейнер) – навантажувач – склад – навантажувач – машина тент (контейнер).
Обробка автомашин на автоскладі за технологічною схемою:
– автотранспорт в контейнері – річстакер – майданчик складування контейнерів;
– вивантаження автотранспорту з контейнера на навантажувач – склад – навантажувач – евакуатор (автовоз).
Завантаження сипучих вантажів в автомобільні контейнери (стафіровка) через перекидний клапан в критому складі зернових вантажів.
Обігрів приміщень перелічених вище об'єктів за допомогою електроконвекторів і електрокондиціонерів, приготування гарячої їжі в їдальнях на електроплитах.
Технічна альтернатива 2
Обробка негорючих вантажів в критому складі тимчасового зберігання за технологічною схемою: машина тент (контейнер) – навантажувач – склад – навантажувач – машина тент (контейнер).
Обробка автомашин на автоскладі за технологічною схемою:
– машина в контейнері – річстакер – майданчик складування контейнерів;
– вивантаження автотранспорту з контейнера на навантажувач – склад – навантажувач – евакуатор (автовіз).
Завантаження сипучих вантажів в автомобільні контейнери (стафіровка) за допомогою зернометальника у критому складі зернових вантажів.
Обігрів приміщень перерахованих вище об'єктів за допомогою установок, що працюють на природному газі, приготування гарячої їжі в їдальнях на газових плитах.
Технічна альтернатива 1 відрізняється від технічної альтернативи 2 наступним:
– використання електричної енергії замість природного газу;
– стафіровкою автомобільних контейнерів за допомогою перекидного клапану.
Робота ТОВ "ЄВРОТЕРМИНАЛ" по технічній альтернативі 1 виключає використання природного газу, забезпечує скорочення викидів газоподібних, твердих забруднюючих речовин в атмосферу, що сприяє зменшенню рівня антропогенного навантаження на довкілля.

3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи
Територіальна альтернатива 1
Виробнича діяльність ТОВ "ЄВРОТЕРМИНАЛ" здійснюється на власній земельній ділянці та земельних ділянках, якими користується Товариство на підставі оренди. У безпосередній близькості з підприємством знаходяться завод "Легмаш", ТОВ "Емпилс-Україна", ТОВ "ДвинА", СБО "Північна".
Майданчик терміналу має тверде покриття, забезпечує проїзд по дорогах засобів внутрішньопортової механізації, автотранспорту, спеціальної, у тому числі протиаварійної техніки. По його території проходять дві нитки залізничної колії.
Територіальна альтернатива 2
Місце провадження діяльності за територіальною альтернативою 2 не розглядається. 
Провадження планованої діяльності за технічними альтернативами 1, 2 виконується на земельних ділянках з використанням будівель, споруд, що увійшли в територіальну альтернативу 1.

4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності
Планована діяльність ТОВ "ЄВРОТЕРМИНАЛ" позитивно впливає на економічні показники розвитку Одеського регіону, країни в цілому. У виробничих процесах зайняті порядком 200 осіб кваліфікованого персоналу морської галузі.
Перевантажувальні процеси здійснюються з використанням енерго-, ресурсозберігаючих технологій, високоефективного обладнання передових європейських виробників.
Впровадження природоохоронних заходів в основні та допоміжні виробничі процеси, наявність локальних очисних споруд на основних виробничих об'єктах забезпечуватиме допустимий рівень антропогенного навантаження господарської діяльності на довкілля, умови життя, здоров'я мешканців Суворовського району м. Одеса.

5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)
ТОВ "ЄВРОТЕРМИНАЛ" розташований на власній території загальною площею 41,9 га.
На ТОВ "ЄВРОТЕРМИНАЛ" планується зберігати на складі тимчасового зберігання негорючі вантажі (меблева фурнітура, обладнання, запчастини, продукти харчування тривалого зберігання, що не потребують спеціальних умов зберігання), одяг, взуття. Після введення в експлуатацію додаткових площ річний оборот зросте.
Лабораторія по комплексному аналізу якості зернових і олійних культур забезпечує контроль сипучих вантажів, що доставляються приблизно 800 машинами на добу.
Планований під'їзний залізничний шлях №1 розрахований на подачу близько 104 вагонів на добу.
На НТМ одночасно знаходиться близько 500 вантажних машин, оборот транспортних засобів протягом доби до 2000 машин.

6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами
Щодо технічної альтернативи 1
Екологічні обмеження – дотримання нормативів екологічної безпеки; розмірів санітарно-захисної зони; дозволених обсягів викидів від стаціонарних джерел відповідно до дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря; вимог затверджених технічними документами витрат сировини та матеріалів, що відповідають ДСТУ, ТУ та іншим нормативним документам; належного технічного стану обладнання та споруд.
Санітарно-епідеміологічні обмеження: експлуатацію об'єкта здійснювати згідно з санітарними нормами та правилами; рівень акустичного впливу не повинен перевищувати нормативи відповідно до ДБН В.1.1-31:2013 "Захист територій, будинків і споруд від шуму", ДСТУ Н.Б.В.1.1-35:2013 "Настанова з розрахунку рівнів шуму в приміщеннях і територіях"; рівень електромагнітних випромінювань не повинен перевищувати нормативи відповідно до ДСН 239-96 "Державні санітарні норми і правила захисту населення від електромагнітних випромінювань", ДСН 476-02 "Державні санітарні норми і правила при роботі з джерелами електромагнітних полів"; питне водопостачання для працівників здійснювати відповідно до "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною" (ДСанПіН 2.2.4-171-10); концентрації забруднюючих речовин поза межами санітарно-захисної зони не повинні перевищувати ГДК (ОБРД); забезпечення виконання вимог ДСП 173-96 "Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів".
Протипожежні обмеження: дотримання нормативних протипожежних відстаней між проектованими будівлями та спорудами (табл. 1, СНиП П-89-80 "Генеральные планы промышленных предприятий"; забезпечення об'єкту розрахунковим запасом води для цілей зовнішнього та внутрішнього пожежогасіння (ДБН В.2.5-74:2013 "Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування"; ДБН В.2.5-64:2012 "Внутрішній водопровід та каналізація"; забезпечення наявності проїздів з твердим типом покриття шириною не менш 3,5 м для пожежних автомобілів згідно вимог п. 3.46 СНиП П-89-80 "Генеральные планы промышленных предприятий"; дотримання ступеню вогнестійкості будинків згідно вимог ДБН В.2.2-9-2009 "Громадські будинки та споруди. Основні положення", ДБН 79-92 "Житлові будинки для індивідуальних забудовників України", ДБН В.1.1.7-2002 "Захист від пожежі. Пожежна безпека об'єктів будівництва"; облаштування шляхів евакуації з приміщень підприємства відповідно до вимог ДБН В.1.1-7-2002, ДБН В.2.2-9-2009; влаштування внутрішнього протипожежного водопроводу з витратами води у відповідності до вимог ДБН В.2.5-64:2012.
Щодо технічної альтернативи 2: не розглядається.
Щодо територіальної альтернативи 1: розглядається відстань місця впровадження діяльності до житлової забудови.
Щодо територіальної альтернативи 2: не розглядається.

7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами
Щодо технічної альтернативи 1
Еколого-інженерна підготовка, заходи по захисту території були виконані на стадії будівництва їдалень, офісних, санітарно-побутових приміщень, Накопичувального Транзитного Майданчику, адміністративної триповерхової будівлі, майданчика автоскладів, гаража, вагових, майданчика зберігання контейнерів, під'їзної автодороги "А".
Для решти планованих об'єктів заходи щодо еколого-інженерної підготовки, захисту території будуть виконані на стадії будівництва шляхом проведення геодезичних досліджень.
Щодо технічної альтернативи 2: не розглядається.
Щодо територіальної альтернативи 1: провадження планованої діяльності здійснюється у межах власної земельної ділянки та земельних ділянок, якими користується Товариство на підставі оренди.
Щодо територіальної альтернативи 2: не розглядається.

8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля
Щодо технічної альтернативи 1
Діяльність Товариства певним чином впливає на клімат, атмосферне повітря, поверхневий шар води Хаджибейського лиману, техногенне, соціальне середовище, тваринний та рослинний світ в районі розташування ТОВ "ЄВРОТЕРМИНАЛ", супроводжується утворенням відходів першого-четвертого класів небезпеки, певним шумовим навантаженням, викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря, скидами забруднюючих речовин у водний об’єкт.
Щодо технічної альтернативи 2
Не розглядається, технічна альтернатива 1 є оптимальним варіантом вирішення потреб господарської діяльності Товариства.
Щодо територіальної альтернативи 1
Провадження планованої діяльності буде здійснюватися у межах власної земельної ділянки та земельних ділянок, якими користується Товариство на підставі оренди.
Щодо територіальної альтернативи 2
Не розглядається. Провадження планованої діяльності буде здійснюватися у межах власної земельної ділянки та земельних ділянок, якими користується Товариство на підставі оренди.

9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля")
Планована виробнича діяльність ТОВ "ЄВРОТЕРМИНАЛ" належить до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля, підлягають оцінці впливу на довкілля згідно Закону України "Про оцінку впливу на довкілля".

10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав))
Підстави для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля планованої діяльності ТОВ "ЄВРОТЕРМИНАЛ" відсутні.

11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту ОВД у відповідності із ст. 6 ЗУ "Про оцінку впливу на довкілля" 2059-VIII від 23 травня 2017 року.
В нормативному документі планується привести розрахунки: обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря при експлуатації об’єктів Товариства; розсіювання забруднюючих речовин в атмосферному повітрі з використанням програмного забезпечення "ЕОЛ+"; обсягів утворення відходів першого – четвертого класів небезпеки; рівнів акустичного, вібраційного тиску; рівнів неканцерогенного, соціального ризиків на здоров’я персоналу Товариства, населення в районі розташування ТОВ "ЄВРОТЕРМИНАЛ".

12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля". Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає: підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності; аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації; надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту; врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У Висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваження і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

14. Рішення про провадження планованої діяльності
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
Висновок з ОВД, на підставі якого отримані Дозволи на виконання будівельних робіт що видаються відділом державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Одеської міської ради

15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до Міністерства екології та природних ресурсів України, вул. Митрополита Василя Липківського, 35, Київ, 03035, телефони: (044) 206-31-00, (044) 206-31-07, E-mail: m.shimkus@menr.gov.ua, сайт: menr.gov.ua