1208

Туризм є стратегічним напрямком розвитку Одеси. За результатами 2018 року Одесу відвідали 3,2 мільйона туристів. З них 40% - іноземці, 60% - українці.

Про це на апаратній нараді в одеській мерії повідомила директор департаменту культури та туризму Одеської міськради Тетяна Маркова, виступаючи з інформацією за підсумками туристичного сезону 2018 року.

1 вересня 2018 років Одеса зустріла тримільйонного туриста. Ним став громадянин Китайської Народної Республіки, який приїхав на навчання в Одеській національній музичній академії ім. А. В. Нежданової.

Минулого року в рамках міської Програми розвитку туризму в Одесі на 2016-2020 роки реалізовувалися такі проекти:
- розробка туристичного 3D маршруту з використанням очок віртуальної реальності «Окулус», що дозволяє занурити туриста в атмосферу нашого міста в різних куточках планети;

- робота щодо встановлення туристичної інформаційної панелі (сенсорний туристичний кіоск) і розробка контенту для нього. Встановлення цього кіоску дасть можливість гостям міста швидко і зручно отримати необхідну інформацію про готелі, ресторани, театри, визначні пам'ятки, культурно-розважальні заходи в місті;

- розробка і встановлення 33-х інтерактивних QR-табличок на архітектурних пам'ятках, визначні пам'ятки і об'єкти показу в центральній частині Одеси;

- оновлення офіційного туристичного сайту Одеси (odessatourism.org). Одеса стала першим і наразі єдиним містом України, яке створило туристичний сайт Одеси на китайській мові, а також сторінки про Одесу на китайських інтернет-ресурсах;

- оновлення контенту мобільного додатка «Путівник по Одесі», який виконує функцію електронного гіда по місту.


Для залучення більшої кількості іноземних туристів до Одеси у 2018 році було проведено масштабну роботу з розвитку міжнародних відносин за різними напрямками діяльності.

Так, минулого року вперше реклама про Одесу була розміщена за кордоном - у Празі (Чехія), Мінську (Білорусь), Вільнюсі (Литва), Ризі (Латвія). Також було проведено роботу щодо розміщення рекламних площин у великих містах України: Києві, Запоріжжі, Дніпрі, Харкові та Івано-Франківську.

У 2018 році вперше інформація про Одесу з'явилася в таких всесвітньо відомих міжнародних виданнях, як: National Geographic, британському виданні ABTA, туристичному путівнику Lonely Planet. Крім того, стаття про Одесу опублікована у відомому Сінгапурському журналі «Sports + Travel».

Інформація про Одесу була розміщена в бортових журналах «Скай Лайф» турецьких авіаліній «Turkish Airlines», міжнародних авіаліній України «Панорама». Розроблено бортовий журнал про Одесу для авіакомпанії «YanAir».

Для ознайомлення з культурним і туристичним потенціалом Одеси і Одеського регіону проведено 16 прес-, фам-, промотурів для представників ЗМІ та туроператорів з таких країн: Азербайджан, Угорщина, Італія, Ізраїль, Індія, Китай, Великобританія, Болгарія, Швейцарія, Туреччина, Тайвань, Румунія, Канада та ін.

У квітні 2018 року в Одесі пройшов третій міжнародний туристичний тиждень, у рамках якого було проведено низку заходів, зокрема дводенна конференція «Міжнародне співробітництво та партнерство у сфері туризму».

З метою просування Одеси як культурного і туристичного центру у 2018 році проект «Одеса їде в гості» був реалізований у містах: Жешув, Краків, Лодзь (Польща), Торонто (Канада), Роттердам (Нідерланди), Нью-Йорк і Балтімор (США), Регенсбург (Німеччина), Брюссель (Бельгія) і Дурбан (ПАР).

Спільно з бізнесом і міжнародними партнерами Одеса була представлена на 13-ти міжнародних туристичних виставках:
«Reiselivsmessen Oslo 2018» (м. Осло, Норвегія); «EMITT 2018» (м. Стамбул, Туреччина); ITB Berlin - 2018 (м. Берлін, ФРН);
UITT 2018 «Україна - подорожі та туризм» (м.Київ, Україна); «СOTTM 2018 CHINA OUTBOUND TRAVEL & TOURISM MARKET» (м. Пекін, Китай); «ITB China 2018» (м. Шанхай, Китай); «Тур'євроцентр - Закарпаття 2018» (м. Ужгород, Україна); Міжнародному туристичному салоні «Україна» - UITM 2018 (м.Київ, Україна), «ITB Asia» (Сінгапур); «WTM London» (м. Лондон, Великобританія); China International Import Expo 2018 (м. Шанхай, Китай); «Travel Show TT Warsaw» (м.Варшава, Польща); «IBTM World» (м. Барселона, Іспанія).

Одеса - перше місто-мільйонник, яке увійшло до Національної мережі інтеркультурних міст України (ICC-UA), яка діє в складі міжнародної Програми Ради Європи «Інтеркультурні міста» (ICC). У 2018 році Рада Європи визначила 39 кращих ініціатив серед 127 міст - учасників Програми. Однією з кращих практик міжкультурної взаємодії визнано створення Грецького і Стамбульського парків в Одесі.

Для реалізації проекту по туризму для людей з особливими потребами протягом звітного періоду були організовані 36 екскурсійних турів для людей з особливими потребами.

Підвищенню туристичної привабливості Одеси сприяє поліпшення інфраструктури міста. Міською владою активно проводиться робота щодо реставрації фасадів будівель, вуличного освітлення, комунікацій, дорожнього та тротуарного покриття, поліпшення транспортної інфраструктури, благоустрою паркових зон. Встановлюються пандуси, тактильна плитка для забезпечення безбар'єрного пересування людей з особливими потребами.

У 2018 році відкривалися нові об'єкти: арт-зона Грецького парку, арт-об'єкт «Молодий Утьосов», експозиція «Історія мореплавання» і відтворений в натуральну величину стародавній корабель «Кадм».
В рамках проекту громадської бюджету «Місто скульптур» у різних куточках Одеси встановлені скульптури, інсталяції та арт-об'єкти, покликані прикрасити місто, послужити розвитку самобутньої одеської історії. Розроблено новий туристичний маршрут «Одеські коти», відкриті нові концертні майданчики - Літній театр «Морвокзал» і Арт-простір "Gorzal».

Протягом високого туристичного сезону волонтерами «Інфо Груп» надавалася безкоштовна інформаційна допомога туристам міста.

Порівняно з 2017 роком у 2018 році на 10% збільшилося відвідування Одеси іноземними туристами. Минулого року найбільше відвідували Одесу ізраїльські і турецькі громадяни. Спостерігалося збільшення туристів серед громадян Литви, Естонії, Німеччини і Молдови - на 118, 175, 182 і 209 відсотків відповідно, що майже вдвічі більше, ніж у 2017 році.

Надходження туристичного збору за 2018 рік склало 7,3 млн. грн., що на 30%, або 1,7 млн. грн. більше, ніж у 2017 році, і на 61% більше, ніж у 2016 році.