566

З 17 лютого до 17 червня 2020 року Міністерство соціальної політики України спільно з Міністерством освіти і науки України проводять апробацію проєкту Державного стандарту супроводу під час інклюзивного навчання.

До апробації соціальної послуги долучені 19 закладів, установ та організацій, зокрема закладів соціального захисту населення, освіти, громадських організацій Вінницької, Дніпропетровської, Харківської областей.

Підставою для отримання соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання за рахунок бюджетних коштів є рішення структурного підрозділу з питань соціального захисту населення.

Батькам чи законним представникам дитини треба отримати висновок інклюзивно-ресурсного центру та написати заяву на керівника обраного закладу освіти.

Соціальна послуга супроводу під час інклюзивного навчання надається асистентом дитини після оцінювання її індивідуальних потреб, складання індивідуального плану та укладення договору між керівником надавача послуг і одним із батьків дитини.

Асистент допомагає дитині у самообслуговуванні, підтримує у спілкуванні і комунікаціях (зокрема й за допомогою жестової мови), організовує харчування, пересування, забезпечує безпеку та спостереження за станом здоров’я (зокрема й прийом ліків), сприяє проведенню дозвілля та організовує денний відпочинок.

Підготовку асистентів дитини терміном 60 академічних годин проводять обласні центри соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

Після апробації проєкт державного стандарту супроводу під час інклюзивного навчання буде доопрацьовано з урахуванням реальної практики для впровадження його на усій території України.

Розвиток соціальних послуг у громадах, зокрема для дітей з інвалідністю, сприятиме забезпеченню найкращих інтересів дитини, її соціалізації у суспільстві.