4581

26 лютого 2020 року Одеський міський голова Геннадій Труханов провів розширену робочу нараду з питання стану дамби Хаджибейського лиману.

Ураганний вітер 24 лютого завдав відчутного удару по спорудженню, що призвело до підтоплення частини прилеглих до дамби територій і необхідності механічного відкачування води.

Під час наради фахівці відзначали, що дамба працює в аварійному режимі з 2003 року. Цього разу від руйнування її врятувало те, що у 2016 році було проведено зміцнення тіла дамби на найбільш зношеній ділянці. При досить серйозних і тривалих навантаженнях, до числа яких належить ураганний вітер і сильне хвилювання вод лиману, існує величезна ймовірність того, що дамба не витримає. І тоді підтопленою може виявитися територія близько 23 кв. км, а постраждати може близько 30 тисяч людей.

«Якщо стихія повториться і дамба не витримає, у зону затоплення потрапляють: нафтопереробне виробництво, об'єкти Одеського морського порту та інші підприємства. А це вже загрожує екологічною катастрофою», - підкреслив Геннадій Труханов.

Під час наради фахівцями було запропоновано низку рекомендацій. Передусім необхідно знизити рівень води в Хаджибейському лимані. Як показав досвід, відкачка насосами - захід тимчасовий. Тому необхідно реалізувати проєкт самопливного скидання вод з лиману в море. Також необхідно провести ремонт тіла дамби. При цьому, з урахуванням того, що дамба тривалий час експлуатується в аварійному режимі, укріплення дамби не може гарантувати її тривалу експлуатацію. Тому найкращим варіантом фахівці вважають будівництво нової дамби.

«Самостійно місто ніколи не впорається з цією проблемою. Юридично дамба Хаджибейського лиману є безгосподарською спорудою, розташованою на межі міста і області. З 2014 року я стукаю в усі двері, щоб був визначений відповідальний орган і проведено укріплення дамби. Враховуючи ситуацію, ми негайно напишемо чергове звернення до центральних органів влади. І сподіваємося на цей раз бути почутими», - прокоментував ситуацію Геннадій Труханов.

Також цього дня Одеський міський голова зустрівся із жителями СОН «Хаджибейський», які першими потрапляють у зону затоплення у разі прориву дамби.

Довідка

Фактично дамба не є класичною гідротехнічною спорудою, і по надійності не відповідає необхідному класу капітальності. Земельний насип дамби споруджувався в 40-х роках минулого століття в аварійному порядку без будь-якого проєкту шляхом відсипання ґрунту, піску, каміння та інших матеріалів на непідготовлену основу. До того ж у кінці 60-х років без відповідних експертних висновків дамба перетворена у відрізок автодороги. Рух великовантажних автомобілів ускладнив і без того аварійний стан даної споруди.

Фоторепортаж Останнє оновлення:
  • image description
  • image description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
Фоторепортаж