1111

21 травня 2020 року в Одесі відбувся круглий стіл, на якому представники органів державно-архітектурного контролю Одеси, Херсона, Миколаєва, Білгород-Дністровського, Біляївки, Чорноморська, а також і Красносільської та Новокаховської міської об'єднаних територіальних громад обговорили реформу ДАБІ.

На сьогодні в Україні проходить ліквідація Державної архітектурно-будівельної інспекції України та створення замість неї окремих органів, між якими будуть розподілені функції ДАБІ.

18 березня 2020 року набули чинності Постанови Кабміну №218 «Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції» та №219 «Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду». Постанова №219, крім іншого, призупиняє дію Постанови №553 «Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю» від 23 травня 2011 року, яка регулювала порядок проведення інспекційного контролю за будівництвом.

Таким чином, місцеві органів державно-архітектурного контролю фактично втратили право проводити перевірки об'єктів будівництва та реконструкції. Уже після призупинення дії Постанови №553, у період з 18 березня 2020 року, почастішали випадки самовільного будівництва в Одесі - виявлено понад 60 фактів. Враховуючи статистичні дані по штрафних санкціях, накладених за самовільне будівництво за аналогічний період минулих років, з моменту призупинення дії Постанови №553 Одеський міський бюджет недоотримав близько 2, 5 млн грн.

Крім того, практично не здійснюється перевірка повноти даних, наведених замовником будівництва, а також їх достовірність при електронній реєстрації дозвільних документів та документів про готовність об'єктів до експлуатації. Яскравий приклад - онлайн-сервіс «Електронний кабінет забудовника», який почав роботу в грудні 2019 року.

Спочатку доступ до е-кабінету надали охочим побудувати об'єкти класу наслідків СС1 (прості споруди, де може одночасно знаходитися не більше, ніж 50 осіб). Забудовники або звичайні громадяни повинні були ввести в своєму кабінеті інформацію про право власності на земельну ділянку, її цільове призначення і всі дані про майбутнє будівництво.

ПРЕЗЕНТАЦИЯ

Фоторепортаж Останнє оновлення:
  • image description
  • image description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
  • image descriptionimage description
Фоторепортаж

Сервіс автоматично реєстрував усі документи і повинен був звіряти їх з державним реєстром дозвільних документів. На електронну пошту забудовника приходила відповідь, чи можна починати будівництво.

За фактом сервіс почав давати збої. «Електронний кабінет" не звіряв внесені в нього дані з реєстром дозвільних документів. Що дозволило під виглядом об'єктів класу СС1 через систему отримати дозволи на будівництво об'єктів класу СС2 і СС3. Наприклад, у кінці лютого в Миколаєві восьмиповерховий будинок намагалися видати за 4-поверховий будинок і ввести його в експлуатацію, а в Києві в середині березня під виглядом малоповерхової забудови хотіли побудувати будинок на 10 поверхів. На сьогодні сервіс тимчасово припинив роботу.

При цьому всі звернення на адресу державних органів влади від місцевих органів ДАБК по розширенню повноважень необхідні, з практичної точки зору, для запобігання самовільному будівництву, в тому числі знищення пам'яток архітектури, самовільного захоплення міських земель і т. ін., поки що залишилися без відповіді.

За підсумками роботи круглого столу було прийнято звернення з проханням врахувати пропозиції щодо вдосконалення містобудівного законодавства та розширення повноважень місцевих органів ДАБК, а також терміновому відновленню дії Постанови №553, отриманню реальних важелів впливу на забудовників і поліпшенню містобудівного клімату в Україні загалом.

Звернення буде направлено до Міністерства розвитку громад і територій України, а також Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування.