417

Нові правила призначення і нарахування субсидій викликають багато запитань у їх отримувачів. Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради підготував відповіді на запитання, які найчастіше зустрічаються.

Які документи потрібні для переоформлення житлової субсидії згідно з новими правилами?

Як і раніше, у загальному випадку для призначення субсидії потрібно подати заяву відповідної форми та декларацію.

Для отримання бланків і подання документів обов’язково особисто приходити до Управління соціального захисту?

Бланки заяви про призначення та надання житлової субсидії й декларації про доходи і витрати осіб, які звернулись за призначенням житлової субсидії, можна роздрукувати з сайту Міністерства соціальної політики (у цьому людям похилого віку можуть допомогти діти, онуки, знайомі).  Також бланки можна отримати безкоштовно, у разі звернення громадянина безпосередньо до районного Управління соціального захисту населення.

Заповнивши ці форми, їх можна відправити:
- поштою на адресу районного Управління соціального захисту населення;
- через скриньку «Для звернень громадян»;
- через електронний сервіс, який розміщено на офіційному вебсайті Мінсоцполітики.

Більшість отримувачів субсидій - пенсіонери, які не вміють користуватися інтернетом і звикли всі питання вирішувати особисто. Як тут бути?

Пенсіонерам у заповненні та надсиланні документів можуть допомогти діти, онуки, сусіди, знайомі. Якщо особа одинока та отримує соціальні послуги в територіальному центрі, допомогу у заповненні заяви та декларації нададуть соціальні працівники.

До якого часу можна подати документи на отримання субсидії в неопалювальний період?

Для громадян, які мають оновити документи для призначення субсидії, перехідний період триватиме з травня до кінця вересня, тобто подавати документи можна протягом п’яти місяців. При цьому, незалежно від строку звернення, субсидія буде призначена і нарахована з травня.

Чи всім одержувачам необхідно подавати документи для продовження отримання субсидії?

Ні. Відповідно до рішення Уряду від 19 травня цього року, розгляд питань щодо призначення житлової субсидії на наступний період домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020-2021 років, проводиться без звернень громадян, крім домогосподарств, яким житлова субсидія:
- надавалася у грошовій безготівковій формі;
- була призначена за фактичним місцем проживання особам, які орендують житлові приміщення на підставі договору найму, індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію, внутрішньо переміщеним особам;
- була призначена без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), які не проживають за місцем реєстрації.

Чи можна вже зараз оформляти субсидію на опалювальний період?

Наразі проводиться оформлення субсидії на неопалювальний період. Але субсидії призначаються з 1 травня й до кінця наступного опалювального періоду, тобто до 30 квітня 2022 року. До вже поданих документів інших у жовтні чи листопаді додавати не потрібно. Як і раніше, інформацію про доходи громадян Управління соціального захисту населення отримуватимуть самостійно. Відповідні запити будуть опрацьовуватися у режимі автоматичного обміну інформацією з Пенсійним фондом, фіскальною службою, фондами соціального страхування.

Як довго доведеться чекати призначення субсидії?

Комісії, які вирішували питання призначення субсидій в окремих випадках, скасовані. Наразі субсидії у всіх випадках призначатимуться безпосередньо Управліннями соціального захисту населення на підставі поданих документів. Завдяки цьому термін призначення субсидії скорочується. Якщо раніше дана процедура тривала до 30 днів, то тепер скоротилася до 10-денного терміну.

У наданні субсидії відмовлять, якщо:

- площа квартири перевищує 130 кв.м;
- площа будинку понад 230 кв.м.

При призначенні субсидій не враховуються житлові приміщення, які перебувають у спільній частковій або сумісній власності, або розташовані у сільській місцевості й отримані як спадщина.